17 października 2022 | Aktualności
Spółka Trasa Łagiewnicka S.A. informuje o rozpoczęciu konsultacji społecznych dotyczących zadania pn. „Budowa Trasy Zwierzynieckiej i Pychowickiej (węzeł „Ofiar Katynia” – węzeł „Ruczaj”)”. Planowana inwestycja położona jest w Dzielnicach: : V Krowodrza, VI Bronowice, VII Zwierzyniec, VIII Dębniki. Konsultacje będą trwać od 17 października do 2 grudnia 2022 roku.
Celem konsultacji jest zaprezentowanie wariantów projektowanych Tras: Zwierzynieckiej, Pychowickiej oraz zebranie opinii mieszkańców co do wyboru jednego z wariantów Tras a także uwag do preferowanego wariantu, propozycji rozwiązań dodatkowych oraz innych oczekiwań w stosunku do planowanej inwestycji.
Komplet materiałów konsultacyjnych można pobrać za pomocą poniższych linków:
Materialy-konsultacyjne-trasa-Pychowicka-2
Materialy-konsultacyjne-trasa-Zwierzyniecka-2
Do 2 grudnia 2022 r. pod numerem 667 677 938 można uzyskać wszelkie informacje związane z prowadzonymi konsultacjami.
Formy konsultacji:
Wypełniony i podpisany osobiście formularz, do 02.12.2022 r. można:
Trasa Pychowicka: w jej przypadku opracowano 6 wariantów, jednak tylko dwa z nich (o numerach 5 i 6) uzyskały pozytywną akceptacje Dyrektora Urzędu Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu i Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie. Z uwagi na brak akceptacji ww. instytucji odstąpiono od prezentacji pozostałych wariantów opracowanych w ramach realizacji umowy.
Z uwagi na brak możliwości poprowadzenia linii tramwajowej w tunelu, w obu wariantach zaproponowano most, którym nad Wisłą poprowadzono ruch pieszych, rowerowy i tramwajowy – jak w przypadku estakady Lipska – Wielicka. Prezentowane warianty różnią się więc sposobem poprowadzenia ruchu samochodowego przez Wisłę. Dla Wariantu 5 przewidziano w tym celu tunelem pod Wisłą, zaś dla Wariantu 6 zaproponowano jego poprowadzenie mostem.
W obu wariantach przewidziano budowę haba komunikacyjnego w rejonie Ks. Józefa, modernizację tej ulicy oraz budowę linii tramwajowej, prowadzącej do centrum.
Trasa Zwierzyniecka w ramach tej Trasy opracowano 4 warianty. Dla dwóch z nich (2 i 4) przewidziano linie tramwajową na całej długości trasy – a więc od haba komunikacyjnego na Ks. Józefa do ul. Balickiej. Poszczególne warianty różnią się też przebiegiem w terenie.
W ramach Wariantu 1 pod Wzgórzem św. Bronisławy w osi Kopca Kościuszki zostanie poprowadzony tunel drogowy dwukomorowy. W ramach Wariantu 2 powstanie tunel drogowy i tunel tramwajowy (3 komory), a także linia tramwajowa łącząca węzeł Ruczaj z węzłem Balickim oraz P&R Przegorzały z węzłem Balickim. W ramach Wariantu 3 zostanie poprowadzony tunel drogowy dwukomorowy. W ramach Wariantu 4 powstanie tunel drogowy i tunel tramwajowy (3 komory), a także linia tramwajowa łącząca węzeł Ruczaj z węzłem Balickim oraz P&R Przegorzały z węzłem Balickim.
Wybrane wizualizacje