Łączna długość Trasy Łagiewnickiej wyniesie 3,5 km, a wszystkie wybudowane tunele będą mierzyć 2,1 km. Ponadto w wyniku realizacji szerszego przedsięwzięcia postanie łącznie 5,3 km nowych ciągów pieszych (o szerokości od 2 do 3,5 m), 3,2 km nowych ścieżek rowerowych (o szerokości od 2 do 3 m) oraz 3,1 km ścieżek pieszo-rowerowych (o szerokości od 2 do 3 m). Zakończenie jej realizacji planowane jest na 31 grudnia 2021r. Większość odcinków drogowych Trasy realizowanych przy istniejącej zabudowie prowadzona jest w zabudowie tunelowej. Przestrzeń nad tunelami zostanie udostępniona na potrzeby ruchu lokalnego. Dla odcinka w rejonie ul. Ruczaj ze względu na brak możliwości poprowadzenia trasy w tunelu został zaplanowany ciąg pieszy w postaci kładki rozpiętej na wysokości ul. Pszczelnej i przebiegającej nad Trasą Łagiewnicką – by ułatwić pieszym przekraczanie Trasy. Nad tunelami biegnącymi pomiędzy terenami Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz Centrum Jana Pawła II, powstanie teren rekreacyjny z licznymi nasadzeniami nowych drzew. Powstaną tam także alejki spacerowe oraz ciągi pieszo-rowerowe. Nad odcinkiem tuneli które powstaną w rejonie ulic Falowej, Zbrojarzy oraz Ludwisarzy powstaną tereny rekreacyjno-sportowe, gdzie znajdą się m.in. boiska sportowe, place zabaw dla dzieci oraz skatepark.
Ukończenie I etapu budowy III obwodnicy Miasta Krakowa czyli Trasy Łagiewnickiej usprawni międzydzielnicowy ruch drogowy po południowej stronie Krakowa, w szczególności ułatwiając komunikację z terenami o charakterze biurowym i edukacyjnym zlokalizowanym przy ul. Grota Roweckiego (np. Kampus UJ). Ponadto zmniejszy obciążenie skrzyżowań w ciągu ulic Zakopiańskiej, Brożka, Ronda Matecznego oraz Grota Roweckiego, Brożka i Kapelanki.
Budowa Trasy Łagiewnickiej realizowana jest w pełnym poszanowaniu środowiska naturalnego. Wytyczne dotyczące minimalizacji wpływu inwestycji na środowisko znalazły się w dokumentacji projektowej i są dokładnie przestrzegane na etapie realizacji inwestycji. Wykonawca prac po ich zrealizowaniu nasadzi kilka tysięcy nowych drzew i krzewów. Po zakończeniu budowy jej otoczenie oraz przestrzeń nad tunelami zostanie zaadaptowana na potrzeby mieszkańców – boiska sportowe, place zabaw i zieleń o charakterze parkowym. Budowa linii tramwajowej zmniejszy udział samochodów w ruchu ze względu na umożliwienie skorzystania z komunikacji miejskiej na nowopowstałej relacji pętla Kurdwanów ul. Zakopiańska i dalej w kierunku ul. Gota Roweckiego lub do centrum miasta.
Zakończenie prac
Zakończenie prac
Testy systemów p. poż
Próbny przejazd tramwajowy
Białe Morza
Centrum Sterowania Trzecia obwodnica i boiska
Wykonywanie nawierzchni w tunelu
Białe Morza
ul. Zakopiańska
W. Zakopiański
Tunel tramwajowy - prace przy nawierzchni
W. Zakopiański
Węzeł Zakopiański
Węzeł Witosa
Węzeł Zakopiański
Konferencja projektowa
Asfaltowanie ul. Rostworowskiego
Powódź na placu budowy
Tunel pod Białymi Morzami
Rejon ul. Zakopiańskiej
Prace przy linii kolejowej 94
Prace nasadzeniowe nad tunelem
Przyszły węzeł Zakopiańska
Budowa kładki w rejonie Pszczelnej
Zimowy plac budowy
Prace montażowe w tunelu Trasy Łagiewnickiej
Prace na skrzyżowaniu Turowicza i Wiosa
Montaż kładki w rejonie ul. Ruczaj
Prace asfaltowe
ul. Grota Roweckiego
Przystanek tramwajowy w tunelu
Drążenie tunelu pod ul. Turowicza
Wykonywanie podbudowy jezdni w tunelu na Białych Morzach
Budowa Trasy w rejonie Ruczaju
Budowa tunelu pod wschodnią jezdnią ul. Zakopiańskiej
Przygotowania do budowy bypassa kolejowego dla linii 94
Budowa w rejonie ul. Zbrojarzy
Przygotowanie do węzła Zakopiańska