O projekcie

Łączna długość Trasy Łagiewnickiej wyniesie 3,5 km, a wszystkie wybudowane tunele będą mierzyć 2,1 km. Ponadto w wyniku realizacji szerszego przedsięwzięcia postanie łącznie 5,3 km nowych ciągów pieszych (o szerokości od 2 do 3,5 m), 3,2 km nowych ścieżek rowerowych (o szerokości od 2 do 3 m) oraz 3,1 km ścieżek pieszo-rowerowych (o szerokości od 2 do 3 m). Zakończenie jej realizacji planowane jest na 31 grudnia 2021r. Większość odcinków drogowych Trasy realizowanych przy istniejącej zabudowie prowadzona jest w zabudowie tunelowej. Przestrzeń nad tunelami zostanie udostępniona na potrzeby ruchu lokalnego. Dla odcinka w rejonie ul. Ruczaj ze względu na brak możliwości poprowadzenia trasy w tunelu został zaplanowany ciąg pieszy w postaci kładki rozpiętej na wysokości ul. Pszczelnej i przebiegającej nad Trasą Łagiewnicką – by ułatwić pieszym przekraczanie Trasy. Nad tunelami biegnącymi pomiędzy terenami Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz Centrum Jana Pawła II, powstanie teren rekreacyjny z licznymi nasadzeniami nowych drzew. Powstaną tam także alejki spacerowe oraz ciągi pieszo-rowerowe. Nad odcinkiem tuneli które powstaną w rejonie ulic Falowej, Zbrojarzy oraz Ludwisarzy powstaną tereny rekreacyjno-sportowe, gdzie znajdą się m.in. boiska sportowe, place zabaw dla dzieci oraz skatepark.

 

 

Ukończenie I etapu budowy III obwodnicy Miasta Krakowa czyli Trasy Łagiewnickiej usprawni międzydzielnicowy ruch drogowy po południowej stronie Krakowa, w szczególności ułatwiając komunikację z terenami o charakterze biurowym i edukacyjnym zlokalizowanym przy ul. Grota Roweckiego (np. Kampus UJ). Ponadto zmniejszy obciążenie skrzyżowań w ciągu ulic Zakopiańskiej, Brożka, Ronda Matecznego oraz Grota Roweckiego, Brożka i Kapelanki.

 

 

Budowa Trasy Łagiewnickiej realizowana jest w pełnym poszanowaniu środowiska naturalnego. Wytyczne dotyczące minimalizacji wpływu inwestycji na środowisko znalazły się w dokumentacji projektowej i są dokładnie przestrzegane na etapie realizacji inwestycji. Wykonawca prac po ich zrealizowaniu nasadzi kilka tysięcy nowych drzew i krzewów. Po zakończeniu budowy jej otoczenie oraz przestrzeń nad tunelami zostanie zaadaptowana na potrzeby mieszkańców – boiska sportowe, place zabaw i zieleń o charakterze parkowym. Budowa linii tramwajowej zmniejszy udział samochodów w ruchu ze względu na umożliwienie skorzystania z komunikacji miejskiej na nowopowstałej relacji pętla Kurdwanów ul. Zakopiańska i dalej w kierunku ul. Gota Roweckiego lub do centrum miasta.

Multimedia

Timeline

15/01/2021

Zimowy plac budowy

13/01/2021

Prace montażowe w tunelu Trasy Łagiewnickiej

16/12/2020

Prace na skrzyżowaniu Turowicza i Wiosa

17/11/2020

Montaż kładki w rejonie ul. Ruczaj

03/11/2020

tunel

Prace asfaltowe

04/09/2020

zakopianska

05/05/2020

ul. Grota Roweckiego

ul. Grota Roweckiego

05/05/2020

05/05/2020

trasa łagiewnicka

06/04/2020

tunel

Przystanek tramwajowy w tunelu

06/04/2020

trasa łagiewnicka

03/03/2020

tunel

Drążenie tunelu pod ul. Turowicza

10/12/2019

tunel

10/12/2019

10/12/2019

turowicza

04/12/2019

trasa

06/11/2019

tunel

Wykonywanie podbudowy jezdni w tunelu na Białych Morzach

09/08/2019

Budowa Trasy w rejonie Ruczaju

Budowa Trasy w rejonie Ruczaju

08/08/2019

Budowa tunelu

Budowa tunelu pod wschodnią jezdnią ul. Zakopiańskiej

13/06/2019

przygotowanie do budowy

Przygotowania do budowy bypassa kolejowego dla linii 94

12/06/2019

Budowa w rejonie ul. Zbrojarzy

Budowa w rejonie ul. Zbrojarzy

12/03/2019

Przygotowanie do węzła Zakopiańska

Przygotowanie do węzła Zakopiańska

Secured By miniOrange