Stran prac na koniec maja

23 maja 2022 | Aktualności

Realizacja Trasy Łagiewnickiej zbliża się ku ukończeniu. Zakończono realizację wszystkich kluczowych, czasochłonnych elementów inwestycji. Wykonywane są ostatnie warstwy nawierzchni bitumicznych. Wykonawca prowadzi również prace wykończeniowe, zarówno wokół wykonanych odcinków drogowych jak i na terenach zielonych i rekreacyjnych, jakie powstały w ramach budowy Trasy Łagiewnickiej.

Układane są masy asfaltowe i trwają prace porządkowe.

Roboty budowlane zakończą się w czerwcu, zaś oddanie Trasy Łagiewnickiej użytkownikom będzie możliwe po jej odbiorze przez odpowiednie służby.  – Spodziewamy się, że pasażerowie, rowerzyści i kierowcy skorzystają z Trasy Łagiewnickiej w lipcu, informuje Krzysztof Migdał, Inżynier Kontraktu.

Trasa Łagiewnicka to 3,5 km odcinek drogowy, ale w ramach jego realizacji powstało ponad 2 km tuneli w tym tunel tramwajowy, kilkaset metrów nowego torowiska i kilkaset metrów zmodernizowanego torowiska. Inwestycja objęła też korektę koryta rzeki Wilgi na odcinku ponad 0,5 km.

Wyzwaniem dla organizacji prac było ich prowadzenie pod ruch, nie tylko samochodowym czy tramwajowym, ale i kolejowym – podkreśla Krzysztof Migdał.

Tunel pod ul. Kobierzyńską nie będzie obecnie odkopywany, stanie się to dopiero podczas budowy Trasy Pychowickiej. Pozostałe tunele zostały w pełni wyposażone, w tym w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa.

Przestrzeń nad tunelami została zagospodarowana tak, by służyła mieszkańcom, jako przestrzeń o charakterze parkowym, sportowym czy rekreacyjnym – wyjaśnia Mariusz Piątkowski, Prezes Spółki Trasa Łagiewnicka.

Łączna długość Trasy Łagiewnickiej wyniesie 3,5 km, a wszystkie wybudowane tunele będą mierzyć 2,1 km. Ponadto w wyniku realizacji szerszego przedsięwzięcia postanie łącznie 5,3 km nowych ciągów pieszych (o szerokości od 2 do 3,5 m), 3,2 km nowych ścieżek rowerowych (o szerokości od 2 do 3 m) oraz 3,1 km ścieżek pieszo-rowerowych (o szerokości od 2 do 3 m).

Secured By miniOrange